27. 3. 2025

Vážení zákazníci,

jsme si vědomi toho, že přechod z původní aplikace Virtuální karta nebo z plastové Plzeňské karty do nové mobilní aplikace Virtuální Plzeňská karta může být pro někoho nepřehledný a složitý. Je to proto, že došlo ke sloučení dvou databází klientů – databáze Virtuální karty a databáze e-shopu Plzeňské karty, a to za současné virtualizace Plzeňských karet. Každá z těchto databází však obsahovala klienty v různých stavech, a bylo proto nutné je sjednotit tak, aby vše probíhalo bezpečně a správně.

Abychom vám tento proces co nejvíce usnadnili, připravili jsme přehled situací, ve kterých se můžete nacházet, a k nim odpovídající postupy, jak se v jednotlivých případech zachovat.

1. Měl/a jsem účet ve Virtuální kartě, ale neměl/a jsem vyplněné osobní údaje, nebo jsem ho v letech 2024 a 2025 vůbec nepoužíval/a:

  • Váš účet nebyl do nového prostředí převeden. Musíte si vytvořit nový účet v nové aplikaci. Klidně použijte stejný e-mail i heslo, jaké jste používal/a dříve.

2. Měl/a jsem účet ve Virtuální kartě s vyplněnými osobními údaji a v letech 2024 a 2025 jsem ji používal/a (kupoval/a jsem jízdenky nebo předplatné, nebo jsem měl/a nárok na slevu):

  • Váš účet byl do nového prostředí převeden. Budete muset obnovit heslo:
    • Klikněte na tlačítko „Přicházím z předchozí aplikace“ v nové aplikaci, nebo proveďte obnovu hesla na e-shopu Plzeňské karty.
  • Po rozkliknutí odkazu v e-mailu, nastavení nového hesla a přihlášení do nové aplikace uvidíte své údaje i kupóny z původní aplikace.

3. Neměl/a jsem účet ve Virtuální kartě, ale mám účet na e-shopu Plzeňské karty, kde mám autorizovanou Plzeňskou kartu:

  • Přihlaste se do mobilní aplikace pomocí údajů ze svého e-shop účtu. V aplikaci uvidíte jak svou mobilní aplikaci, tak plastovou kartu.

4. Neměl/a jsem účet ve Virtuální kartě, ale mám účet na e-shopu Plzeňské karty, kde nemám autorizovanou Plzeňskou kartu:

  • Přihlaste se do e-shopu Plzeňské karty, přidejte si tam svou plastovou kartu a autorizujte ji.
  • Poté se přihlaste do mobilní aplikace pomocí údajů z e-shopu. V aplikaci uvidíte jak mobilní aplikaci, tak plastovou kartu.

5. Neměl/a jsem účet ve Virtuální kartě ani na e-shopu Plzeňské karty, ale mám plastovou Plzeňskou kartu a chci ji používat společně s aplikací:

  • Založte si účet na e-shopu Plzeňské karty, přidejte si tam svou plastovou Plzeňskou kartu a autorizujte ji.
  • Poté se přihlaste do mobilní aplikace pomocí stejných údajů jako na e-shopu. V aplikaci uvidíte jak mobilní aplikaci, tak plastovou kartu.

6. Neměl/a jsem účet ve Virtuální kartě ani na e-shopu Plzeňské karty a mám jen plastovou kartu, kterou už ale nechci používat:

  • Jednoduše se nově zaregistrujte do aplikace a na plastovou kartu zapomeňte.


Autorizace Plzeňské karty na e-shopu je důležitá kvůli ověření oprávněnosti spravovat určitý účet. Tento proces zajišťuje, že se k účtu nedostane neoprávněná osoba a že nedojde ke zneužití účtů nebo údajů klientů.

TIP: Návod, jak autorizovat Plzeňskou kartu na e-shopu, najdete v tomto manuálu na straně 13 – 15.

Připomínáme, že díky tomuto přechodu do nového prostředí již není nutné validovat předplatné pořízené na e-shopu Plzeňské karty a je možné jej převádět mezi mobilní aplikací a plastovými kartami.

Pokud byste výše svůj konkrétní scénář nenašli, nebo pokud by vám cokoliv nefungovalo, neváhejte se obrátit na naši infolinku na čísle 371 655 600, kde vám rádi pomůžeme.

Děkujeme vám za trpělivost a pochopení. Věříme, že s pomocí tohoto návodu zvládnete přechod hladce a rychle.

Vaše PMDP

zpět ...