Kampaň "Nemám černý svědomí"
26. 4. 2012
Vážení cestující,
od 1. dubna 2012 budete v ulicích Plzně vídat nově „vyzdobenou“ tramvaj, která přiváží vzdělávací i zábavnou kampaň „Nemám černý svědomí“. Jejím cílem je upozornit případné černé pasažéry na možná rizika jejich jednání a zároveň těm, kteří váhají s rozhodnutím, zda koupit či nekoupit jízdenku, pomoci ke správnému rozhodnutí.
Z výsledků průzkumů mezi cestujícími vyplývá, že dochází k pomalému nárůstu neplatících cestujících (černých pasažérů). Zatímco v roce 2010 představovali 1,6 %, v roce 2011 už 2,13 % ze všech cestujících, kteří PMDP připraví ročně o téměř 20 miliónů korun.
Doposud se přestupky proti přepravnímu řádu řešily především represivně formou pokut. Nyní bychom chtěli zábavnou formou ukázat možné dopady jízdy na černo a přiblížit se vám, cestujícím, jako společnost, která má lidskou tvář a snaží se poskytovat kvalitní služby.
Kampaň má šest patronů, kteří podporují naší myšlenku a hlásí se k ní různými způsoby. Jsou jimi: festival Finále Plzeň, HC Plzeň 1929, síť kaváren CrossCafe, ZOO Plzeň, festival Divadelní léto pod plzeňským nebem a pivovar Purkmistr. Kampaň je podporována projektem Plzeň 2015 – Evropské hlavní město kultury (EHMK).
Navštivte stránky kampaně na www.cernysvedomi.cz
Mediálními partnery kampaně jsou:
iDNES, Plzeňský deník, Hitrádio FM Plus západní Čechy, Rádio Bomba a Rencar a.s. jejichž prostřednictvím se budeme snažit vás informovat a bavit.
Připraveno bude i několik překvapení a soutěží.
Cílem kampaně je snížit počet černých pasažérů a s tím související finanční ztráty PMDP, které ve hmotném vyjádření představují každoročně například šest 12ti metrových autobusů nebo jednu tramvaj typu Vario. Svůj nesporný význam bude mít i předpokládané snížení počtu vymáhaných pokut, které někdy mohou vést při odkladech vinou černých pasažérů až k exekucím a k drastickým zásahům do hospodaření občanů a celých rodin. To rozhodně není cílem PMDP. Nebudou-li černí pasažéři, nebudou ani pokuty a tudíž ani jejich vymáhání.
A hlavně chceme poděkovat všem slušným, platícím cestujícím, kteří se s naší kampaní, pevně věříme, dobře pobaví…