28. 8. 2015

20150824_DPA_Borská8Stěhování plzeňských autobusů a trolejbusů do nového depa na Karlově si vyžádalo rozsáhlé úpravy trolejového vedení v křižovatce Borská – Němejcova. Na základě požadavku „dopraváků“ tak vyrostla jedna z největších trolejových křižovatek v České republice. Po dokončení Borské ulice a propojení s ulicí U Trati umožní nová konfigurace výhybek této křižovatky uspořit až 6.600 km ročně.

Realizace se ujaly Plzeňské městské dopravní podniky, a.s. (PMDP) ve spolupráci se společností Elektroline. Křižovatka je osazena šesti sestavami dálkově řízených elektrických rozbočovacích výhybek, šesti páry sjezdových výhybek a 12 sestavami trolejbusových křížení. Rozbočovací výhybky jsou osazeny identifikačním systémem VETRA, který umožňuje automatické ovládání výhybek z palubního počítače trolejbusu. Výhybky i křížení jsou v tahovém provedení.

20150824_DPA_BorskáKřižovatka Borská -  Němejcova se po přemístění autobusů a trolejbusů PMDP z původního depa v Cukrovarské stala důležitým dopravním uzlem zvláště pro trolejbusovou dopravu.

Nové řešení nyní každému trolejbusu automaticky staví dopravní cestu podle linky, kterou ten den jezdí. Dílem se tak zjednodušila práce řidiče, který nyní pouze sleduje signalizaci polohy výhybek, zda je výhybka ve správné poloze.

 

 

20150816_DPA_Borská720150824_DPA_Borská120150824_DPA_Borská320150824_DPA_Borská520150824_DPA_Borská6

zpět ...