Do PMDP jste nastoupila v roce 2015, což znamená, že zde pracujete již devátým rokem. Vaše pozice se jmenuje Metodik kartového centra, s jakým očekáváním jste do dopravního podniku nastupovala?

Ano, i mě samotnou překvapuje, že je to již devět let. Původně jsem do PMDP nastupovala na úplně jinou pozici a neměla jsem vyloženě jasnou představu, co přesně mě čeká, ale vnímala jsem to jako výzvu. Nakonec i díky šťastné náhodě jsem se dostala na pozici, na které pracuji v současné době a jsem moc ráda, že jsem do toho šla. Od samého začátku mě tato práce vážně moc baví.

Můžete nám přiblížit, co je hlavní náplní vaší práce?

Kromě výroby Plzeňských karet sloužících cestujícím v celém Plzeňském kraji, mám na starosti zhruba třicet kontaktních míst v kraji. Na tato prodejní místa jezdím školit nové zaměstnance a následně jim poskytuji podporu po telefonu, pokud si nejsou v něčem jistí nebo mají jen potřebu se ujistit, že je to tak správně. Ráda jim kdykoliv poradím se správnými postupy nebo s dotazy. Přijde mi lepší klidně víckrát zavolat a ujistit se, než dělat zbytečné chyby.

Dále s kolegy pravidelně jezdíme po pobočkách v kraji, například do Horšovského Týna, Domažlic nebo Klatov, kde sbíráme žádosti o Plzeňské karty. Ty pak necháme v Plzni vyrobit a následně je doručíme zpět na pobočky. Tyto objížďky mám většinou jednou týdně, ale záleží na konkrétní situaci. Náš systém využívají pro své dopravní karty také Mariánské Lázně, Karlovy Vary a Cheb, kam se tak čas od času také dostanu.

Jak probíhá zaškolení nových pracovníků externích společností?

Převážně ukazuji a vysvětluji práci v našem elektronickém systému. Učím nové kolegy jak zadat žádost klienta o Plzeňskou kartu, dobíjení předplatného, elektronické peněženky atd.

Jak probíhá proces výroby Plzeňské karty?

V případě elektronické žádosti jsou údaje zadávány rovnou do systému. V opačném případě obdržíme od klienta vyplněný formulář, který zkontrolujeme podle jeho občanského průkazu. K formuláři je přiložena fotografie, kterou není problém zhotovit ani přímo u kolegů na zákaznickém centru. Poté v systému nového klienta založíme a vytiskneme potřebné údaje na kartu. Karty jsou již předtištěné, takže se dotisknou pouze individuální informace zákazníka. Většinou vyrábíme více karet najednou a následně je distribuujeme na příslušná místa k vyzvednutí.

Co vás na této práci nejvíce baví?

Nejvíc mě baví právě ta rozmanitost. Jednou jsem v kanceláři, kde vyrábím karty, dělám metodiky procesů nebo pomáhám pracovníkům prodejních míst po telefonu. Další den jedu na trasu po Plzeňském kraji nebo školím nové zaměstnance ostatních dopravců využívajících systém Plzeňské karty. Mám ráda kontakt s lidmi a to, že se moje práce neustále mění.

Máte nějakou vtipnou historku z pracovního prostředí?

Jedna z vtipnějších situací nastala, když nám klientka poslala fotku pro svou kartu, na které měla před sebou talíř s jídlem. Kouká na ten talíř, evidentně se na to jídlo opravdu těší, ale vlastně jí vůbec není vidět do obličeje. Takové fotky použít nemůžeme, občas je to úsměvné. J

Co považujete na této práci za nejnáročnější?

Nejnáročnější je období srpna a září, kdy vydáváme nejvíce karet. Jedná se hlavně o žádosti pro děti, které potřebují karty před začátkem školního roku. Tato část roku je vždy hektická, telefon pak téměř neodkládám od ucha. Je to intenzivní, ale dá se to zvládnout.

Práci jsme již probrali, povíte nám, jak ráda trávíte svůj volný čas?

Většinou přijdu domů z práce, nahodím zástěru a jdu péct dorty. Nejčastěji peču pro děti svých kamarádek či kolegyň. To mě opravdu moc baví. Dokonce jsem i pekla třípatrový dort na svou vlastní svatbu. Jinak miluji túry po Šumavě, v přírodě a v klidu, to mě dokáže parádně nabít. Také mám ráda i klasické procházky a in-line bruslení, po pečení je nějaký ten pohyb zkrátka nutností. J
 

Lucie Svarcova-2Lucie Svarcova-5Lucie Svarcova-6Lucie Svarcova-1