Michal Kraus: Chystáme další nízkopodlažní tramvaje
24. 5. 2010
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Datum: 24.10.2005
Název: Michal Kraus: Chystáme další nízkopodlažní tramvaje
Ročník: 16
Číslo: 249
Autor: (pek)
Str.: 03 - Kraj Plzeňský
Pořadí: 03
Rubrika: Kraj Plzeňský
Oblast: Tisk celostátní
Text:
Plzeň - Přestavbou starých tramvají na nízkopodlažní získají Plzeňané do dvou let další čtyři kloubové vozy, které budou moci bez problémů využívat i vozíčkáři.
"Rekonstrukce nás vyjde levněji, přitom životnost těchto tramvají je stejná jako u zcela nových vozů," vysvětluje generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Michal Kraus.
* Jak bude přestavěná tramvaj vypadat?
Ze dvou starších vozů vznikne jedna tříčlánková tramvaj s nízkopodlažním středním dílem. Podařilo se nám na tento projekt modernizace získat 44 milionů korun z fondu regionální soudržnosti. Až v polovině roku 2007 do Plzně dorazí čtvrtá a zatím poslední rekontruovaná tramvaj, bude ve městě 15 nízkopodlažních vozů.
* Zadáte také přestavbu starších autobusů a trolejbusů na nízkopodlažní?
Konstrukce starých trolejbusů a autobusů takovou úpravu neumožňuje. V této kategorii ale dochází k mnohem rychlejší obnově vozového parku než u tramvají, protože pořizovací cena vozidel je nižší. Letos jsme koupili šest nových nízkopodlažních trolejbusů a autobusů, nákupy plánujeme i na další roky. V jízdních řádech proto bude přibývat garantovaných nízkopodlažních spojů.
* Získali jste prostředky z fondů ještě na další projekty?
Díky handicapovaným občanům se podařilo ze stejného fondu soudržnosti získat 22 milionů korun, které poslouží k dovybavení vozidel audiovizuálním informačním systémem. Od roku 2007 budou všechna vozidla vybavena systémem, který hlasem a na elektronických panelech uvnitř vozů oznamuje současnou stanici a při odjezdu ze stanice následující zastávku.
* Připravujete ještě nějaké novinky?
Zatím nejsme vybaveni tak, aby se cestující dozvěděl, že konkrétní spoj dojel na konkrétní stanici, jež je stanicí přestupní a kdy na ni přijede jiný spoj. Ideálem by bylo, kdyby se cestující ve voze z informačního systému dozvěděl, že na tuto stanici přijede další spoj stejné linky za deset minut. Zároveň, že je stanicí přestupní, na kterou například nejbližší vozidlo linky dvanáct přijede za čtyři minuty. Zatím je zadaná studie, která by měla být hotová v příštím roce. Pak se budou řešit technické a také finančí záležitosti.