Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Registrační číslo projektu: CZ.04.1.40/0.0/0.0/18_054/0000408
Areál vozovny Slovany slouží k potřebě obyvatel Plzně již od roku 1943, avšak v této chvíli již nevyhovuje aktuálním potřebám městské hromadné dopravy v Plzni. Rekonstrukce technické základny realizovaná v letech 2020 – 2022, na tyto požadavky reaguje a přináší takové provozně technické řešení areálu vozovny, které městu Plzeň zajistí potřebné zázemí pro stávající tramvajovou síť včetně jejího budoucího rozvoje. Veřejná doprava v Plzni (tramvajová trakce vč. infrastruktury) by se tak dočkala moderních administrativních, skladovacích a výrobních prostor pro svoji činnost.
Základním cílem projektu je přispět k vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městě v elektrické trakci, a to zejména zajištěním maximální spolehlivosti provozu elektrické trakce MHD. Rekonstrukce objektů, které jsou předmětem žádosti, zajistí vyřešení problematiky hluku, odstavu tramvají a zachování plné funkčnosti měnírny a ostatních technologií.
- Díky realizaci předloženého projektu dojde v prvé řadě k dlouhodobému zachování spolehlivé výpravy tramvají a provozu ve městě Plzeň, což sebou nese zachování plného provozu v elektrické trakci. Přímým dopadem na cestující MHD je tak zachování jejich přepravy v elektrické trakci a zamezení nutnosti jejich přesunu do méně komfortních, hlučnějších a neekologických způsobů dopravy, primárně náhradní autobusové dopravy, což povede ke zvýšenému zatížení silniční dopravní sítě.
- V druhé řadě dojde realizací projektu k vytvoření podmínek pro provoz, údržbu a výpravu moderních typů tramvají, které by v současné vozovně a potažmo v případě dalšího zhoršování stavu vlivem nerealizace projektu nebylo možné vypravovat. Přímým dopadem na cestující je zvýšení komfortu a atraktivity tramvajové dopravy, neboť moderní tramvajové vozy poskytují řadu pro cestující komfortních prvků jako bezbariérový přístup, klimatizaci, sníženou hlučnost, pokročilé bezpečnostní prvky apod.
- Třetím cílem projektu je vyřešení úrovně hladiny hluku v okolí vozovny.
V říjnu 2023 proběhla kolaudace vozovny.
Projekt zatím nebyl finančně ukončen ze strany dotačního orgánu, a proto není stanoven datum konce doby udržitelnosti projektu v délce 5 let.