Co je dobré vědět o odbavení bezkontaktní bankovní kartou?
8. 7. 2015
Jaké jsou časté dotazy k novému způsobu odbavení bezkontaktní bankovní kartou?
1. Zakoupil jsem si jízdenku, ale z účtu se mi strhla částka 1 Kč.
Protože systém nedokáže předjímat, kolik jízdenek cestující zakoupí, je při prvním nákupu na vašem bankovním účtu ‚předautorizována‘ (zablokována) částka ve výši 1 Kč. Tato částka ale zůstává na vašem účtu až do řádného zúčtování jízdenek např. jako nezaúčtovaná transakce. Finální zúčtování pak probíhá dle skutečně realizovaných nákupů. Toto zúčtování transakcí probíhá vždy 3. den po nákupu první jízdenky. Odblokování předautorizované částky 1 Kč proběhne ve lhůtě, kterou určuje vydavatelská banka vaší bankovní karty.
2. Platební kartu běžně používám, ale Cardman mi hlásí „transakce zamítnuta kartou“.
Odmítnutí transakce platební karty je zpravidla způsobeno nevhodným nastavením „konfigurace“ platební části bezkontaktní bankovní karty (jedná se o nastavení pravidel pro offline transakce používané v dopravě).
Jedním z cílů realizace pilotního provozu je odhalení případných nedostatků v konfiguraci bezkontaktních platebních karet a hledání cest k jejich nápravě společně s bankami.
V takovém případě, prosíme, předejte tuto informaci vaší bance (případně nás prosím informujte o druhu karty a emitující bance na infolinku PMDP).
3. Odbavím se bankovní kartou, pokud nemám na účtu dostatečný finanční obnos?
V takovém případě je umožněn pouze první nákup jízdenky. Pro urychlení odbavení a zajištění prodeje jízdného i v místech, kde není možné okamžité připojení do centrálního systému, akceptuje zařízení kartu, u které nebyl identifikován žádný problém (např. při prvním nákupu). Teprve následně je prověřováno, zda je možno z vašeho účtu uhradit požadované jízdné.
V případě, že např. na účtu není dostatek financí, je karta zařazena na seznam nepovolených karet a následující nákup je již zablokován až do chvíle, než je zůstatek účtu doplněn.
Více informací o bezkontaktních platbách ve vozech PMDP najdete zde.