18. 6. 2010

„West Bohemia Travel je název nové cestovní agentury, jejíž činnost zahájí Plzeňské městské dopravní podniky, a.s. v prvním povelikonočním týdnu. Touto aktivitou rozvíjíme tradici vlastní zájezdové dopravy a v září vše propojíme i se službami Informačního centra, které po rozhodnutí městských zastupitelů budeme provozovat,“ uvádí novinku v činnosti Plzeňských městských dopravních podniků, a. s. její generální ředitel Michal Kraus.

Cestovní agentura doplní dynamicky se rozvíjející podnikatelské aktivity společnosti. Bude zaměřena na incomingové služby, tedy na veškeré aktivity spojené s takzvaným „dovozem turistů“, ale pro plzeňské zákazníky bude zajišťovat také prodej tuzemských i zahraničních zájezdů renomovaných českých cestovních kanceláří. Počítáme i se skupinovými programy pro seniory, handicapované spoluobčany a školní kolektivy – na ty již dokonce registrujeme první objednávky.

Cestovní agentura je součástí Zákaznického centra PMDP na Denisově nábřeží a přístupná bude v pracovní dny od 8 do 18 hodin a v sobotu od 8 do 12 hodin. „Zákazník, který si přijde například dobít svoji Plzeňskou kartu nebo zakoupit předplatné, si může také vybrat zájezd k moři nebo výlet po českých krajích. Incomingové služby cestovní agentury budou pro turisty od září dostupné i v Informačním centru,“ komentuje rozjezd nových služeb Ing. Markéta Kittnerová, vedoucí cestovní agentury. Postupem doby se setká i s dalšími službami, například s přehledem ubytovacích kapacit. „V současné době se připravují hvězdicové zájezdy po západních Čechách, kdy nocleh je zajištěn v Plzni a každý den se vyjíždí na výlety do okolí. V programech výletů jsou návštěvy mnoha zajímavých míst západočeského regionu, namátkou jsou to vedle prohlídky historické Plzně také Mariánské Lázně, klášter Teplá, Bezdružice, Švihov, cyklotrasa Šumavou a jiné. Je to oblíbený typ dovolené, který v poslední době stále více vyhledávají čeští i zahraniční turisté,“ doplňuje Markéta Kittnerová.

„Projekt Cestovní agentury i Plzeňská turistická karta cílí na nejširší veřejnost. Rozšiřují povědomí a znalost o možnostech a turistické nabídce města a blízkého okolí pro domácí i zahraniční návštěvníky. Stále hledáme další cesty podpory turistického ruchu, protože Plzeň i region mají turistům co nabídnout a zaslouží si další obdivovatele. Naším cílem je, aby se jejich pobyt ve městě prodloužil alespoň na tři dny. Snaha dopravních podniků je jednou z těchto cest. Věřím, že k jejímu úspěchu pomůže i otevření nových hotelů,“ poznamenal k projektu primátor Miroslav Kalous k roli města, bez kterého by podobné aktivity nebyly myslitelné.

Působnost agentury West Bohemia Travel se ale nebude omezovat pouze na Plzeň jako město, ale jak již z názvu vyplývá, měla by pokrýt celou oblast západních Čech. Svou aktivní úlohu proto sehraje samozřejmě i spolupráce s Plzeňským krajem. Olga Kalčíková, náměstkyně hejtmana Plzeňského kraje, podobné aktivity ze strany města Plzně samozřejmě vítá: „Incomingových cestovních agentur v Plzeňském kraji skutečně není moc a já jsem vždycky ráda, když si v oblasti cestovního nebo turistického ruchu někdo natolik věří, že se do podobného projektu pustí. Věřím, že tenhle projekt bude prospěšný městu i kraji.“


Fakta a zajímavosti
Pro bezpečné, pohodlné a příjemné cestování jsou PMDP, a.s. vybaveny vozovým parkem, který nabízí vysokou kvalitu cestování v nových autobusech střední a vyšší třídy s patřičným vybavením. O kvalitě a spolehlivosti služeb svědčí i některá čísla – tyto autobusy již dorazily do míst vzdálených až 2 500 km, jako jsou například španělský Algeiraz, norský Andalsnes nebo sicilské Syrakusy.
Jen v loňském roce s PMDP, a.s. cestovalo přes 80 tisíc osob a řidiči zájezdových autobusů ujeli téměř 240 tisíc kilometrů.
Chloubou i zajímavostí společnosti je, že zajišťovala například přepravu fotbalistů při evropských pohárových utkáních a svezli i hvězdy anglického velkoklubu Manchester United.

Marketingové analýzy uvádějí, že za rok 2005 navštívilo ČR 6,5 mil. turistů, z toho nejvíce z Německa, Velké Británie, Itálie, Nizozemska a Francie.
Průměrná délka pobytu je 3 dny, v Plzni nepřesahuje dva dny.
Přesto jsou očekávané trendy pozitivní, vždyť pro rok 2006 předpokládají odborníci mírný nárůst počtu turistů v rámci celé republiky. Plzeňsko i s ohledem na výrazné prezentační počiny, by měl letos navštívit více než 1 milion turistů, což je oproti roku 2004 nárůst o 30%.

 

zpět ...