2. 9. 2014

21. 8. 2014

V tomto týdnu byl uveden do provozu nový čistící vůz, který zlepší provoz na tramvajových tratích. „Umožní efektivnější čištění kolejových tratí, především exponovaných úseků využívaných složkami integrovaného záchranného systému a výrazně sníží prašnost na tramvajovém tělese, například na Klatovské třídě.  Dobrou zprávou je, že přes náročnější technologii je provoz výrazně tišší v porovnání s dosud užívanými vozy,“ vysvětluje Michal Kraus, generální ředitel PMDP.

 

Zametací nástavba od německé firmy Faun je osazena na podvozku Mercedes typové řady Atego. Josef Vracovský, ředitel úseku drážní cesty, dodává: „Jednotlivé části nástavby jsou rozděleny do několika funkčních celků tak, aby čištění bylo prováděno co nejvhodnějším způsobem. Posádka vozu má k dispozici i kamerový systém.“

Vozidlo je vybaveno 2 nádržemi na vodu o celkové kapacitě 2 200 litrů. Při plném tlaku vody vydrží tato nádrž na 20 – 30 minut čištění kolejí. Je tedy nezbytné několikrát za směnu doplnit vodu ve vozovně. Při té příležitosti dochází i k vyprázdnění zásobníku, který pojme až 4 m3 nečistot.

 

Největší novinkou je adaptér pro čištění kolejových žlábků, který pracuje na principu uvolňování nečistot jak mechanicky, tak i cestou vstřikování vysokého tlaku vody na znečištěná místa
s následným vysátím do zásobníku nástavby. Tento adaptér je upevněn na spodku auta mezi koly.

 

Čistící vůz stál 7,5 mil. Kč bez DPH.

 

Kontakt pro média:

 

Josef Vracovský

Ředitel úseku drážní cesty

Tel.: 724 602 886

 

P1000928

 

P1000932

zpět ...